Saturday, July 2, 2011

Pilihan Raya

Seperti biasa, awal-awal bulan macam ni rakyat jelata malaysia sibuk dengan pilihan raya yang akan berlangsung pada 4/7/2011. Tidak kira sama ada anda pemain yang baru daftar atau yang telah lama daftar, anda layak untuk masuk bertanding sekiranya memenuhi syarat yang ditetapkan iaitu lengkapkan 10 gambar profil dan maklumat diri. Yuran untuk masuk masuk bertanding adalah sebanyak 5 Gold. Setiap kali pilihan raya terdapat 1 kerusi untuk Perdana Menteri dan 18 kerusi untuk Gabenor. Apa kelebihan jadi Perdana menteri dan Gabenor nie.??


Pedah jadi Perdana Menteri atau Gabenor nie
1. Dapat gaji mungkin MYR1/hari(kalau gaji mahal aku pun masuk bertanding)
2. Dapat mencadangkan dan mengundi undang-undang yang dibuat
3. Boleh cadangkan undang-undang untuk kepentingan diri(Politik kotor)
4. Rugi 5 Gold sebab bayar yuran masuk bertanding...zehahahaha

Moralnya, hanya sesiapa yang betul-betul berminat dengan politik je masuk bertanding. Aku ni tidak minat berpolitik, aku suka jadi rakyat jelata yang menyokong kerajaan Malaysia.


Ini adalah calon-calon yang akan bertanding untuk pilihan raya bulan 7 nie. Siapa yang akan menjadi Perdana Menteri dan sapa pula akan menjadi Gabenor. Pilihan adalah ditangan rakyat jelata. Jom ramai-ramai turun mengundi pada 4/7/2011.

Awal-awal bulan macam ni, sumber bahan mentah akan ditambah balik oleh admin. Waktu ni yang ditunggu-tunggu oleh sesiapa yang suka berkerja kerana pada masa ini perang harga gaji sedang berlangsung. Semalam 1/7/2011, gaji yang ditawarkan oleh syarikat bahan mentah adalah sebanyak MYR5/jam. Apa tunggu lagi cepat-cepat la kerja sementara gaji masih tinggi...

No comments:

Post a Comment